Sverker är död, leve Sverker…

En härlig man som skulle fylla 96 år i december. En fantastisk människa och diplomat. Han var FN-ambassadör 1964-1970, kabinettssekreterare vid Utrikesdepartementet 1972-1977 samt ambassadör i Paris 1978-1982.
När jag tänker på honom tänker jag alltid på att han brukade ha strumpor i olika färger på sig, alltså en grön och en röd eller några andra färger.
Han valde också att komma ut som homosexuell när han var 87 år, jag beundrade honom också just för detta…

Published in: on 26 juni, 2012 at 19:35  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://prussiluska.wordpress.com/2012/06/26/sverker-ar-dod-leve-sverker/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Jag beundrar de människor som törs stå för sin person. Heder därför åt Sverker och andra personligheter.

  2. Instämmer helt o fullt med dig Margareta..

  3. oj så gott, belv verkligen sugen. Men du jag snor din sång också, den var ju bra./Britt-Inger

  4. Jag älskar folk som gillar surströmming….Kram


Kommentera

