Vad gör en gammal käring hela dagarna?

Hon gör mycket mer än ni tror. Först tar jag hand om gubben, tvättar våra kläder, letar upp lite rester som idag och äter falukorv, kokt potatis och stuvade ärter. Så bakade jag och gubbstrutten semlor och bjöd hit 5 stycken som fick lite sånt och kaffe. Efter detta åkte vi till en smyckebutik och köpte ett litet fint halsband till vårt lilla ryska bonusbarnbarn som fyller 11 år på fredag. Sist av allt idag åkte vi ut till en gård och köpte 10 kilo hö som en av mina söner skall ha till sina två getter…Sen är det disk, telefonsamtal och lite annat..Jag kan inte fatta att jag har haft tid att arbeta innan jag gick i     pension…

Published in: on 25 januari, 2012 at 20:07  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://prussiluska.wordpress.com/2012/01/25/vad-gor-en-gammal-karing-hela-dagarna/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

