Är det någon som ingår äktenskap på skoj?

Elisabeth Sandlund på tidningen Dagen skriver att hennes morfar ingick ett äktenskap ”på riktigt”. Fattar inte vad hon menar. Tror verkligen Elisabeth Sandlund och hennes anhängare att äktenskapet ingås på skoj av de flesta som inte är med i kyrkan (alla kyrkor). Då vet man inte speciellt mycket om livet om man inte vet att människor gifter sig oftast för att de älskar varann eller så blir de bortgifta. Det är att sätta sig på höga hästar när Elisabeth skriver detta, som om det bara är de kristna som gifter sig på riktigt. Jag tror att ett s.k. riktigt äktenskap enligt Elisabeth Sandlund är ett sådant äktenskap där man gifter sig och håller ihop minst 50-60 år även om otrohet, misshandel eller andra saker försigkommer.

Skulle vilja se Elisabeth vara gift med en man som är notoriskt otrogen, lagd åt pedofilhållet eller en misshandlare….Hon skulle säkert ta ut skilsmässa som är det enda raka i dessa fall..

.

Published in: on 24 september, 2011 at 07:42  Comments (6)  

The URI to TrackBack this entry is: https://prussiluska.wordpress.com/2011/09/24/ar-det-nagon-som-ingar-aktenskap-pa-skoj/trackback/

RSS feed for comments on this post.

6 kommentarerLämna en kommentar

  1. Elisabeth Sandlund verkar leva i en liten rosa bubbla där det verkliga livet med alla dess skiftningar inte riktigt når in. Tråkigt med så inskränkta människor. /Britt-Inger

    • Jag kan inte annat än tacka för din kommentar. /Britt-Inger

      • Ingen anledning….Natti fr Wendy

  2. Ja och vad gör man? Mot såna här människor som har nån sorts ”makt” är det lurigt…Men vi som vet måste ju få tala om hur det är i verkligheten…Tack för titten Britt-Inger…:-)

  3. Just sådana människor fick mig och min son att gå ur kyrkan för många år sedan….inskränkta, patetiska människor som tror att kyrkan ger dom en ”biljett” att säga vad man vill och ger dom rätten att döma andra….urdumt! Har ju varit gift tre gånger o vad jag vet så har jag varit riktigt gift också, trots att det en gång inte var i svenska kyrkan
    Puss i pannan o söndagskramas🙂

    • Håller med dig fullständigt..Har man som du och jag varit gift några ggr fler än andra så vet vi det att det var allvarligt varje gång…Även om man också gift sig borgerligt så är man riktigt gift anser jag.. Jag hatar när människor dömer andra för saker som inte är nåt…Kram tillbaks Stintan..:-/


Kommentera

