Ang. Lp-stiftelsen och Erik Edins stiftelses ansvar mot sina anställda…

Jag jobbade i Lp-stiftelsen/Erik Edins stiftelse  i 13 år och som tack för detta har ej Lp-stiftelsen/Erik Edins stiftelse inte har betalat in pensionsgrundande uppgifter för mig  i tre år av dessa. Lp-stiftelsen gick i konkurs 1997 och har ej fullgjort en god arbetsgivares plikter åren 95-96 och några månader på 97. Ej heller 1 år jag var anställd av Erik Edins stiftelse på Venngarn (ansvarig för Hantverkshus) har stiftelsen betalat in dessa pensionsgrundande  uppgifter.

Nu fyller jag 65 år i oktober och pensionsnämnden har sagt mig att dessa tre år som inte stiftelserna betalat in för mig ,  betyder mycket lägre pension för mig. Jag förstår att jag inte är ensam om detta,det är säkert väldigt många personer man lurat genom att inte fullgöra det man skall som arbetsgivare.

Jag är heligt förbannad på de som stod i ledningen då och som inte fullgjorde sitt kristna arbete.

Har sänt ett brev till kvinnan som sist var ansvarig för detta men hon bryr sig naturligtvis inte om detta. 

Published in: on 22 augusti, 2011 at 19:59  Comments (2)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://prussiluska.wordpress.com/2011/08/22/ang-lp-stiftelsen-och-erik-edins-stiftelses-ansvar-mot-sina-anstallda/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Vilket j*vla sätt, förstår verkligen din ilska. Men detta bekräftar också att sitftleser inte är att lita på, de är lite för insynsskyddade. Tänk att det inte ska gå att lita på folk som dessutom arbetar med att hjälpa andra. Kan inte annat än säga, vilket j*vla sätt. /Britt-Inger

    • Vad jag mest blir förbannad på Britt-Inger är att de med Gud som täckmantel beter sig precis som de vill. Sen om man vill påtala detta eller om man undrar hur det ligger till så håller de endast käften. Sen att det är en stiftelse (som du skriver) gör inte saken lättare..Tack för att du brydde dig…Kram fr Wendela


Kommentera

