Blomsterspråket

Vit akacia: Du har ett gott hjärta och vänskapen kommer att finnas för alltid

Röd amaryllis: Jag högaktar dig, från djupet av min själ

Anemon: Din svartsjuka är onödig

Kärleksört: Får jag aldrig träffa dig ensam?

Ljung: Du är otacksam

Narciss: Jag älskar, men inte dig

Pion: Dina inre egenskaper liknar inte dina yttre

Prästkrage: Lyckan hittar jag i dina ögon

Gul ros: Jag har det gott ställt

Vit ros: Jag älskar din själ

Röd ros: Jag älskar dig

Gul tulpan: Din kärlek är hopplös

Röd tulpan: Kärleksförklaring

Färgen betyder detta ..:

Gul: Du är solen i mitt liv

Lila: Jag önskar dig all lycka och välgång i livet

Mörkröd: Jag saknar dig oerhört

Orange: Jag är din trogne vän

Rosa: Jag är förälskad i dig och lovar att vara dig trogen

Röd: Jag räknar dagarna till vi ses igen

Vit: Jag tror på din oskuldsfullhet

Published in: on 29 juni, 2011 at 12:18  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://prussiluska.wordpress.com/2011/06/29/blomsterspraket/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

